Alla inlägg under oktober 2012

Av Sofia - 31 oktober 2012 21:52

Jag har vunnit Biobiljetter inne hos Bambi och jag blev så glad.

Tack så mycket, nu blir det Bio med sambon i höst.

Av Sofia - 30 oktober 2012 22:18

Jo att jag längtar tillbaka till solen och värmen i Turkiet och att jag läst i tidningen att det nu ska bli lättare att åka till Alanya (mitt favoritställe).
Ja inte lättare om man som jag är flygrädd utan att transfertiden minskar från ca tre timmar till 40 min eftersom flygen inte bara landar i Antalya utan även i Gazipasa nu.
Så nu kollas det på resor igen och jag lovar att uppdatera med min flygrädsla :)

Av Sofia - 27 oktober 2012 18:52

När vi var i Turkiet blev alla sjuka utom jag som klarade mig bra.
Men när vi kom hem mådde jag skit och i går fick jag åka till jourcentralen.
Det visade sig att jag har fått öroninflammation och jag har verkligen ont ont ont!!

Nu ligger jag nerbäddad och jag tänker inte gå upp mer i dag.

Av Sofia - 24 oktober 2012 20:40

Eller nej jag ska kanske skona er från det :)

Fast bra mår jag inte, börjar bli lite rädd att det är något som följt med hem från Turkiet.


I dag orkade jag inte gå till jobbet och som tur är så har jag ledig dag i morgon.



Av Sofia - 22 oktober 2012 11:45

Jag jobbar ju inom vården och titt som tätt åker man på att jobba mindre roliga dagar, som t.ex julafton, midsommar eller nyår.

Men jag har "tur" vi har en tjej som är muslim och därför inte firar jul och hon behövde vara ledig i går (Söndag) och i utbyte tog hon mitt pass den 23/12 mellan 13-21.

Jag ÄLSKAR julen och just kvällen innan är ju så härligt att få vara hemma med familjen och fixa julskinkan och se på Tv:n och göra allt annat som man inte hunnit med.

På självaste julafton är jag LEDIG och det är inte heller fy skam.

Av Sofia - 19 oktober 2012 22:26

Jag har x antal kilo att gå ner, men det är så svårt!

Eller hur svårt kan det vara egentligen?

Det är väl BARA att inte "Fredagsmysa" med chips och gott att dricka eller!?

Fast då blir det ju svårt, för vad ska man hitta på att äta då?


Av Sofia - 16 oktober 2012 16:50

Dottern och jag säger hej från ett varmt och soligt Alanya :)

Av Sofia - 12 oktober 2012 22:57

Just nu ligger jag i en säng i Alanya och Green Garden.

Ett hotell som jag verkligen kan rekommendera :)

Stort och fint med massor av pooler.
Återkommer med bilder..

Ovido - Quiz & Flashcards