Alla inlägg under juli 2012

Av Sofia - 31 juli 2012 19:02

Som jag skrev i går skulle vi ju ut och äta med ett par kompisar i går, och då åkte vi till Harrys i Stenungsund.

Där har dom god mat och för barnen är det perfekt.
Dom får pennor och block innan maten och efter maten får dom glass.
Jag åt Ribs och barnen åt hamburgare.

Av Sofia - 30 juli 2012 15:48

I dag regnar det och det fick bli en sväng till ett Lekland.
Ja vad gör man inte för barnen :)
I kväll ska vi gå ut och äta middag med ett par kompisar.
Det är semestermys :)

Av Sofia - 29 juli 2012 23:25

Ja det är mycket som är Upp & Ner just nu.
Humöret t.ex ha ha
Nä då jag tänker nog mest på besöksstatistiken inne på bloggen.
Den förra bloggen besökte ca 100 pers om dan och den nya har 6 besök :)

Ja ja inte mycket att bry sig om.

Bättre att informera om att teoriprovet & uppkörningsavgiften nu är betalda.

Vi har pratar om att hitta på olika saker på sommarlovet, men inte kommit fram till något alla vill fast nu ikväll ändrade dottern sig och vips kanske vi hinner till Astrid Lindgrens Värld.

Av Sofia - 28 juli 2012 22:41

Hjälp!!

I dag skulle nya ugnen testas och jag höll på att få ett utbrott och tårarna brände innanför ögonlocken ha ha..

Jag fattade INGENTING!

Kärlet passar inte lydde en "felkod"

Men hallå!

Ska man behöva köpa nya kastruller och stekpanna nu då?

När jag skulle steka gick det inte alls och jag fick gå och hämta en tung jävla gryta, då minsann gick det.

När jag sen skulle smälta margarinet var det redan klart innan det landat i grytan.


Förut har man alltid kunnat fixa lite med dukning och sånt mellan själva matlagningen, men no way nu hann man inte ens det.


För en stund ville jag ha tillbaks det gamla köket...fast det gick snabbt över då jag kollade på bilder på det :)

Av Sofia - 27 juli 2012 00:36

Den 27/7 2002 träffades min sambo och jag och firar 10 år idag :)

På dessa 10 år har vi hunnit med massor av roliga saker och jag hoppas han står ut med mig i 10 år till (minst).

Vi har fått två fina ungar, köpt hus, rest & gjort massa roliga saker.

Vi har också gått varann på nerverna ibland, men det brukar gå över ganska snabbt.

Av Sofia - 26 juli 2012 11:07

I går badade jag i havet, första doppet i år :)
Det var kallt, fast när man varit i ett tag var det helt ok.

Vi behöver bara gå ner för en backe och så ligger badet där så det är smidigt.

I eftermiddag/kväll ska vi ha ärtsoppefest med varm punsch.
Tur att det finns pannkakor ha ha..

Av Sofia - 25 juli 2012 12:22

Ligger i solen och har det gott!
Sambon och sonen är nere vid havet och dottern och jag har det lugnt och skönt vid vagen.

Av Sofia - 25 juli 2012 00:30

Jag som skrev att det var så bra idag ångrade mig efter ett tag vill jag lova :)
När snickaren åkt hem packade vi ihop oss för ett par dagar på landet.
När vi börjat lasta ut i bilen slängde lillkillen igen dörren :(
Lite fick vi med oss, men inte allt.
Stora dottern kanske kommer hem på Fredag (vilket jag hoppas) och då kommer vi in igen.

Vi hade tänkt att åka till Kolmården längre fram i veckan fast det får vänta tills nästa vecka nu.
Just nu känns det bra att jag inte bokat hotellet än.

Ovido - Quiz & Flashcards