Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia - 30 juni 2012 19:11

Igår gick jag av och nu är jag ledig 6 veckor :)Ska bli så himla skönt..Nu ska bara semestern planeras också.Helst ska man väl ta det som det kommer, men nått inbokat är inte helt fel heller.Vi kollade lite på en resa till Kolmården fast med boende och inträde (två dagar) skulle det kosta runt 5000 kr så vi kollar vidare.

Av Sofia - 25 juni 2012 19:04

Vi har varit på Astrid Lindgrens Värld och Skara Sommarland så dit vill vi inte åka just nu, men har du andra tips får du gärna skriva en rad.


Åka båt till Danmark gillar jag inte annars hade jag gärna åkt till Legoland (var där för ca 15 år sen) och det hade varit roligt att se hur det ser ut i dag.



Av Sofia - 23 juni 2012 08:54

Men jag ska inte klaga, vi har haft det hur bra som helst.En lyckad midsommar helt enkelt.Nu blir det jobb i dagarna 3 sen är det snart semester och då ska massa kul saker göras.Det blev lite sent i säng i går och kanske en irich för mycket.Fast just nu känner jag mig ganska pigg faktiskt.

Av Sofia - 14 juni 2012 21:27

Nu har vi klarat av kalaset (som först såg ut att bli inställt) ja det var ingen som kunde vara hemma och kalasa just den dagen.

Sambon skulle gå på någon utbildning på trafikskolan så äldsta dottern kan få övningsköra med honom.

Dotterns kille (som bor hos oss för tillfället, ja han har köpt en lägenhet fast inflyttningen är inte förrän i slutet på Juli)

skulle klippa sig.

Och jag var förkyld så gästerna ville helst inte komma hit, meen när kvällen kom hade sambon bokat om trafikskoleutbildningen, dotterns kille hade avbokat klippningen och vips var ingen heller rädd att bli förkyld :)

Så vi hade ett mysigt kalas och jag fick en ny dator, en solsäng, blommor och annat..


Idag har vi haft skolavslutning och det var en kall och lite regning dag att stå ute och frysa men efteråt gick vi hem och åt sommartårta.


Jag har hunnit klippa mig också..



Av Sofia - 10 juni 2012 20:41

Ja eller inte bara en utan en hel fönsterbräda faktiskt!


På mitt första sommarjobb som var på ett äldreboende i kommunen där jag bor skulle jag tas hand om en gammal tant och det funkade hur bra som helst.

Hon var snäll och gullig och vi hade jätteroligt, hon berättade massor av saker för mig (sanna eller inte, men men)..

Nu till saken som var hennes blommor, fina såna tyckte jag och jag var nog lite orolig hur dom skulle se ut efter 4 veckor.

Ja ja hur som helst vattnade jag dom en gång i veckan och allt var frid & fröjd, sista vckan när jag vattnade dom rann vattnet över...hm hur kunde det hända liksom?

Jo dom var av plast..ha ha och jag som varit livrädd att förstöra dom :)

Av Sofia - 8 juni 2012 21:43

Jag bara älskar Freeport, fast jag blir lite orolig när man kommer dit och det är nästan folktomt!

Hur går det för affärerna där egentligen?

Någon som vet?


Mest rädd är jag att Odd Mollys affär slår igen..

 


Nu ska jag snart slänga mig i sängen så jag orkar med en dag på jobbet i morgon innan vi sticker ut till landet där kalaset väntar..

Smörgåstårtan är beställd och vännerna är tillfrågade, hoppas på en trevlig kväll..

Av Sofia - 5 juni 2012 20:28

I nästa vecka fyller man år igen och till helgen blir det lite kalas.

Inget stort alls utan jag tror vi beställer en smörgåstårta och tar med ut till landet där vi kalasar lite med våra vänner.


Annars är det mest jobb och familjeliv här hemma vilket passar mig perfekt.

Nja kanske inte jobbet fast hemmavid.


Fönsterputsaren var här i veckan och jag jobbade kvällen sa till sambon här hemma att dom varit här under dagen.

Jobbigt bara att han säger att han spolat av altanen med högtryckstvätten, och då skvätt ner fönstren igen!

*SUCK*


Av Sofia - 3 juni 2012 20:09

I Fredags eftermiddag såg jag framemot en ledig helg...och vips så är det Söndag kväll!

Vad hände liksom?

Jo vi åkte till landet och träffade lite kompisar, myste igår kväll med "ny" Baileys som smakade Biscotti, och så den som är lite äldre med smak av hasselnöt.

Helt klart "vann" den med Biscotti...farligt god!


Idag har vi varit ute och åkt, fikat, handlat och fått massor gjort.

Så nu kan vi se framemot det stundande kalaset..

Ovido - Quiz & Flashcards