Alla inlägg under augusti 2012

Av Sofia - 30 augusti 2012 08:31

Aj oj oj vad vi har blivit förkylda här!

Hela familjen snorar, hostar och klagar på onda halsar!

Ja ja nog om gnäll, nu tänker vi positivt...Det som inte dödar....

Annars har vi det bra, nytt fint kök, en liten resa är inplanerad & ett helt nytt körkort.

Ja jag vet att ni vet det nu men det tål att skrivas igen :)

Det är konstigt att man måste fundera i många år för att fatta hur lätt allt blir med just ett körkort.

Av Sofia - 28 augusti 2012 21:38

Tänk att om ett par veckor ska vi åka till Ullared, och jag ska köra :)

Fast innan det ska vi bo på hotell.

Ett hotell som ligger i Göteborg i ett såkallat "bloggrum"

Jag ska skriva om det om ett tag så ni förstår vad jag menar ;)

Hotellet ser jättemysigt ut på bilderna jag fått och vi behöver verkligen komma bort en natt.

Kanske får vi barnvakt också fast det är inte lätt som några av er vet..



Av Sofia - 26 augusti 2012 21:29

Nu i helgen har jag varit ledig och då passade vi på att ha kräftskiva :)

Sambon har jobbat så jag fick köra ut till landet själv, ja sambon jobbade bara mellan 11-15 så han var med på kräftskivan han också.


I dag åkte vi hem igen och helgen har faktiskt varit ganska lugn.


I morgon är det jobb igen.

Denna veckan är min "jobbigaste" vecka på jobbet med jobb Mån-Tis-Ons, Fre-Lör och Söndag så jag vet vad jag har framför mig.

Fast nu kan jag ju i alla fall ta bilen till jobbet :)

Av Sofia - 24 augusti 2012 21:52

Vi har det tufft på jobbet nu och det var riktigt skönt att ta ett par komptimmar och sluta 11 i dag.

Jag tog bilen ner och handlade lite innan jag åkte hem och åt lunch med äldsta dottern och hennes kille.

Sen tog jag med båda döttrarna ner till Allum där det inhandlades ny skolväska, kläder och lite småplock till mellantjejen.

Stora dottern köpte smink, och jag köpte INGENTING till mig :(


Av Sofia - 23 augusti 2012 08:42

Det är NÄSTAN så jag MÅSTE ha en sån här liten väska till min telefon :)

Lite dyrt och kanske lite onödigt men ack så fint..

Och jag tycker nog att jag är värd en också, eller hur?

Fast då är ju frågan om vilken som är snyggast?

Gillar den blå, och den rosa bäst.

 


Av Sofia - 22 augusti 2012 20:47

Jag fick ett brev att körkortet hade kommit och jag åkte för att hämta det med en gång :)

Helst skulle jag sova i bilen också:)

Ja det är så himla roligt att vara ute och köra så jag undrar varför jag inte tog tag i detta för 20(!) år sen.

Men men nu har jag ju ett i alla fall och det är huvudsaken.

Av Sofia - 20 augusti 2012 13:29

Oj oj oj vad jag var nervös i morse.

Min körskollärare kom hit och hämtade mig vid 7-tiden och sen körde jag ner till Göteborg.

08.30 skulle jag köra upp och jag var så nervös så jag nästan inte ens klarade att skriva min namnteckning.


Fast körningen gick bra och efter 40 minuter när vi kom tillbaks till parkeringen sa han att jag klarat av det bra :)


Av Sofia - 20 augusti 2012 06:53

Snart ska jag berätta en sak för er, fast ni får vänta tills i eftermiddag :)

Ovido - Quiz & Flashcards