Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Vilken tur för mig :)

Av Sofia - 22 oktober 2012 11:45

Jag jobbar ju inom vården och titt som tätt åker man på att jobba mindre roliga dagar, som t.ex julafton, midsommar eller nyår.

Men jag har "tur" vi har en tjej som är muslim och därför inte firar jul och hon behövde vara ledig i går (Söndag) och i utbyte tog hon mitt pass den 23/12 mellan 13-21.

Jag ÄLSKAR julen och just kvällen innan är ju så härligt att få vara hemma med familjen och fixa julskinkan och se på Tv:n och göra allt annat som man inte hunnit med.

På självaste julafton är jag LEDIG och det är inte heller fy skam.

 
 
Ellen

Ellen

27 oktober 2012 01:57

Ja vissa helger är mer heliga än andra...o julen är en av dem... nyår tycker ja inte alls är så speciell som just julen...

Det enda ja saknar är att ha nåt speciellt för julen...vet att det bara är "tv" men så som de har det på tv:n många ggr...så skulle ja oxå vilja fira min jul...tillsammans med släkten..

Man gör speciella saker...man sjunger, skrattar o umgås istället för att stressa runt så en får hjärtsnôrp...

Nu har ja ingen dålig jul...det är inte det ja menar..men den är inte så där "lycklig, glad,lättsam o gnistrande" som den är på tv:n..ja firar julen hemma hos pappa...vi brukar vara 5 vuxna (ja, pappa, lillebror, farmor o min farbror) o 2 barn (Livia o Alice)...det är allt...o tyvärr så kommer den dagen att komma som min farmor inte orkar/lever o min farbror vet man inte med..han bor ju i Gbg så vem vet om han kommer när farmor inte orkar/lever (det är hos henne han bor när han kommer o hälsar på)

Ja o Henrik har aldrig firat jul ihop...eller där ljög ja...2 ggr har vi firat självaste julafton ihop o det var det året som Alice fyllde 1 år (han var med hem till mina föräldrar) o sen var det ett annat år..vi hade åkt på magsjuka...=0( då fick vi t.om fira julen hemma i vårat hus..annars så firar vi "julafton" dagen före...

Julafton har ja aldrig firat ihop med Henrik´s släkt...det brukar bli att vi firar på juldagen...det var meningen från början att vi skulle fira julen varannat år hos varandras föräldrar men sen gick ju mamma bort o pappa vart ensam...

O eftersom mina syskon inte bryr sig så måste ja se till att pappa inte sitter ensam...aldrig att han ska sitta ensam om ja så vore tvungen o åka o hämta honom...

Men vad ja ville ha sagt var är att ja älskar julen men med åren så har den liksom tappat lite av den rätta gnistan..men det beror väl säkert mycket på hur livet har förändras under åren...

Men visst kan man drömma om den där julen som de har på tv:n..där alla är så glada,lyckliga...deras ögon tindrar o de håller så hårt i sina traditioner...=0)

http://jagochlivet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - 20 februari 2023 21:45

...Ja det blev det i morse, jag har haft ont i magen ett tag och förra Måndagen gjordes en magnetröntgen. Jag fick besked på den i dag när jag hamnade på akuten. cystor på ens njure, läkaren sa att det inte var något farligt, fast jag tycker inte...

Av Sofia - 4 januari 2023 23:49


Suck vad detta är tröttsamt! För tredje gången jag har åkt på Covid-19. Denna gången var det riktigt jobbigt, fast än så länge var det värst allra första gången i April 2020 när jag fick det. Såhär såg det ut hemma hos oss för några dagar sedan...

Av Sofia - 3 januari 2023 14:46

Ska se om jag lyckas få in en bild.  

Av Sofia - 29 december 2022 20:52

Oj, nu såg jag ju att jag redan skrivit om mormors titeln, men eftersom jag är så glad gör det väl inget att ni får veta det två gånger😅. ...

Av Sofia - 29 december 2022 20:42

Hej på er! ja om någon läser alltså🤗. Har inte berättat att jag blivit mormor, mormor till en underbar liten kille. Alldeles fantastiskt...   Just nu har vi fått Covid och hela familjen ligger däckad. ...

Ovido - Quiz & Flashcards